Jump to content

Mindenkinek magunkat ajánljuk, nem is akárhogy!

2017. 07. 05. 17:05

Magyarként is imádunk Magyarországon turistáskodni, így nem meglepő, hogy a legfrissebb felmérésben megkérdezett emberek 92 százaléka ajánlaná a külföldiek számára.

A magyarok magasra értékelik az ország turisztikai vonzerejét, a válaszadók 92 százaléka ajánlaná Magyarországot külföldi turistáknak, csupán 4 százalék nem - derült ki a PayPal online pénzügyi szolgáltató cég nemzetközi felméréséből.

A Travel Report 2017 elnevezésű nemzetközi kutatást a GfK piackutató készítette a PayPal megbízásából 2017 júniusában Lengyelországban, Magyarországon, Görögországban és Csehországban, az online kérdőíves interjút összesen 5000-en töltötték ki.

Kiderült: a magyarok 42 százaléka Budapestet, míg 41 százalék a Balatont tartja a legérdekesebb látnivalónak Magyarországon.

A felmérés szerint azoknak a magyar turistáknak, akik az elmúlt három évben legalább egy alkalommal jártak valamely kelet-közép-európai országban 47 százaléka Horvátországba utazott, 45 százalék Szlovákiában volt, 34 százalék pedig Romániában járt.

A célállomás kiválasztása elsősorban az utazás jellegétől függött. A magyarok 80 százaléka pihenés céljából látogatott valamelyik kelet-közép-európai országba, 38 százalékuk kulturális céllal utazott, 14 százalék családtagokat, vagy barátokat látogatott meg, 13 százalék pedig valamilyen eseményen vett részt. A válaszadók mindössze 11 százaléka ment vásárolni, 9 százaléka pedig üzleti úton járt.

Az utazás időpontját és időtartamát tekintve a magyarok többsége nyáron látogat Közép- és Kelet-Európába, és általában egy hetet tölt a célországban.

Egy utazás alkalmával a magyarok 40 százaléka 75 000 és 150 000 forint közötti összeget, 25 százalékuk pedig maximum 75 000 forintot költ; a magyar turisták 77 százaléka biztonsági, 57 százalék pedig kényelmi szempontok alapján választ fizetőeszközt.

A kiadások többségét a magyar turisták 78 százaléka készpénzzel, 32 százalékuk pedig bankkártyával fedezi. Az online fizetési megoldások is egyre népszerűbbek, a válaszadók csak 42 százaléka részesíti előnyben az offline fizetési formákat az online lehetőségekkel szemben.

A megkérdezett magyarok 26 százaléka használta a PayPal-t az utolsó nyaralásakor fizetésre, ez inkább 24-35 éves korosztály 31 százalékára volt jellemző.

(Forrás: vakaciozzunk.hu;MTI | Kép: pixabay.com)