1972-ben az amerikai Eastern Airlines légitársaság új gépeket kapott, a széles törzsű Lockheed-1011-es utasszállító képében, amit a Boeing 747-es és a McDonnell Douglas DC-10 gépek riválisaként emlegettek. Az L-1011-esből összesen 250 darab készült, ebből az első 1972-ben állt szolgálatba. Nem sokkal később bekövetkezett a baj is. A tragikus kimenetelű repülés az Eastern Airlines 401-es Miamiba tartó járatával történt.
A fedélzeten 176 utas és 19 fős személyzet utazott. A gép kapitánya az 55 éves tapasztalt pilóta Bob Loft, a másodtisztje pedig a 25 éve a légitársaságnál szolgáló - egyben fedélzeti mérnöki pozíciót is betöltő- Don Repo volt.
Az L-1011 Tri-Star típusú repülőgép kb. negyedmillió alkatrészt tartalmaz, azonban a katasztrófát egy kb. 12 dolláros kontroll lámpa meghibásodása okozta. Vélhetően a lámpa kicserélése közben Loft kapitány áthajolt a másodpilóta irányítópanelja fölött és meglökhette a gázadagoló-kart, ennek következtében pedig a gép süllyedni kezdett, végül a floridai Everglades vidékén lezuhant. Ahogy a kapitány meglökte a kart a robotpilóta kikapcsolódott, de továbbra is a 680 m-es magasságot jelezte, ezért a személyzet nem vette észre a közelgő bajt. A folytonos beszéd miatt nem hallották a földközelségre figyelmeztető hangot. A légi irányítás közben más gépekkel foglalkozott, ezért nem tudta értesíteni a pilótákat. A kapitány másodpercekkel a baleset előtt rádöbbent a helyzetre, de már késő volt: a gép a mocsárba csapódott. A túlélők szerencséjére a becsapódás után az üzemanyag nem robbant fel és a balesettől pár mérföldre egy békavadász kutatta a mocsárvilágot, aki azonnal elindult a helyszínre, s megkezdte a mentést, majd segítséget is hívott. Összesen 94 túlélője volt a szerencsétlenségnek. A kapitány és a másodpilóta is életét veszette.
Paradox fordulat, hogy a lezuhant gép számos épp alkatrészét kimentették és felhasználták a hasonló típusú repülőknél. A különös jelenségek ezután kezdődtek. Ugyanis a légitársaság emberei Repoék szellemét vélték látni több gépen is, melyekhez felhasználhatták a lezuhant gép alkatrészeit.
Először az egyik légikísérő előtt jelent meg a kapitány szelleme, aki megkérdezte tőle, miért nem szerepel a neve az utaslistán - mivel állítása szerint élő emberi alakban tért vissza. Választ azonban nem kapott, ezért Loft jelentette az esetet a gép kapitányának, aki azonnal felismerte a rejtélyes alakban, mire az rögtön köddé vált.
A jelenés pár évvel később megismétlődött. Akkor egy női utas azt állította, hogy megjelent mellette egy repülőtiszt, majd hirtelen eltűnt. Az esemény miatt a járat hatalmas késéssel indult. A leszállást követően a tragikusan elhunyt pilóták fényképeit tették a rémült utas elé, aki azonnal felismerte Repot,a hirtelen megjelent idegen képében.
A légitársaság vezetése nem sok hitelt adott ezeknek jelentéseknek, és alkalmazottaikat pszichiáterhez irányították, természetesen a légitársaság költségén.
Érdekesség: Végül mégiscsak kiszerelték a lezuhant 401-es járat elemeit a többi, még ép gépből.
További érdekességekért, bátran keresd fel a Vakációzzunk Facebook oldalát!