Az elsődleges vizsgálatok szerint az Air Canada járatát az irányítótorony egy újabb megközelítésre utasította, miután az eredeti leszállópályával párhuzamos gurulópálya irányába állt gépével a pilóta, és ennek a megközelítését kezdte meg az ereszkedés során – közölte a múlt pénteki történések kapcsán a The Mercury News nevű amerikai híroldal.
Mint írják, sok ember szerencséjére a torony még időben észrevette a kanadai Airbus rossz irányzékát, és időben egy újabb megközelítésre utasította a pilótát, aki így később szerencsésen letette a gépét. Ahogy a The Mercury News által készített grafikán látszik, nincs nagyon messze egymástól az érintett gurulópálya (Taxiway C) és a kifutó (Runway 28R).
Azonban ha nem veszi észre hibát az légiirányítás, akkor repülőgépével négy, utasokkal teli repülőgépbe csapódott volna, ami az eset kapcsán megszólaló Ross Aimer repülésbiztonsági szakértő szerint a légiközlekedés eddigi legnagyobb katasztrófájához vezethetett volna.
Az eset kapcsán napvilágra került a torony és az Air Canada közötti rádióforgalom (itt meghallgatható), valamint az, hogy az FAA és az Air Canada is vizsgálatot indított az eset körülményeinek kiderítésére.