Jump to content

Hajszálon múlt a világ legnagyobb reptéri katasztrófája

2017. 07. 12. 09:05

Az Air Canada menetrend szerinti járata helyi idő szerint péntek éjfél előtt nem az ilyenkor szokásos helyen, a kifutópályán akart leszállni. Négy utassal teli repülőgép várakozott ugyanis azon a gurulópályán, ahová le akarta tenni a gépet a pilóta, akinek az irányítótorony az utolsó pillanatban szólt óriási tévedéséről.

 

Az elsődleges vizsgálatok szerint az Air Canada járatát az irányítótorony egy újabb megközelítésre utasította, miután az eredeti leszállópályával párhuzamos gurulópálya irányába állt gépével a pilóta, és ennek a megközelítését kezdte meg az ereszkedés során – közölte a múlt pénteki történések kapcsán a The Mercury News nevű amerikai híroldal.

Mint írják, sok ember szerencséjére a torony még időben észrevette a kanadai Airbus rossz irányzékát, és időben egy újabb megközelítésre utasította a pilótát, aki így később szerencsésen letette a gépét. Ahogy a The Mercury News által készített grafikán látszik, nincs nagyon messze egymástól az érintett gurulópálya (Taxiway C) és a kifutó (Runway 28R).

Azonban ha nem veszi észre hibát az légiirányítás, akkor repülőgépével négy, utasokkal teli repülőgépbe csapódott volna, ami az eset kapcsán megszólaló Ross Aimer repülésbiztonsági szakértő szerint a légiközlekedés eddigi legnagyobb katasztrófájához vezethetett volna.

Az eset kapcsán napvilágra került a torony és az Air Canada közötti rádióforgalom (itt meghallgatható), valamint az, hogy az FAA és az Air Canada is vizsgálatot indított az eset körülményeinek kiderítésére.

(Forrás: vakaciozzunk.hu;hirado.hu | Kép: pixabay.com)