A Budapesti Békéltető Testülethez közleményében a strandokat és fürdőzőket érintő szabályokról és gyakori problémákról számolt be. Mint írták, a hozzájuk beérkező kérelmekben sokszor találkoznak olyan fogyasztói problémákkal, ahol a fogyasztók nincsenek tisztában a megvásárolt szolgáltatás tartalmával vagy nem tudják, hogy a fürdő szolgáltatás hibás teljesítése esetén mi a teendőjük.
Mit veszel a vásáron?
Az egyik esetben a fogyasztó megvásárolt az egyik budapesti gyógyfürdőbe érvényes kabinos bérletet, mely 183 alkalomra nyújtott fürdőzési lehetőséget. A fogyasztó egészségi állapota miatt a bérlet időtartamán belül csak összesen 60 alkalommal vette igénybe a bérletet ebből 6 alkalmat a lányának ajándékozott bérletátadás formájában. A bérletellenőrzés során azonban ez kiderült. Mivel a vállalkozás általános szerződési feltételei szerint a fogyasztó nem adhatta át a névre szóló bérletet, ezért a jogosulatlan használat miatt a bérletét letiltották. A fogyasztó ezután a Budapesti Békéltető Testülethez fordult és kérte a letiltás feloldását a fürdőtől. Végül az eljárásban a felek között egy méltányos egyezség született, mivel kártérítés ellenében a bérlethasználat feloldásra került.
Fontos tudni! Mire figyelj oda?
A fürdők, strandok házirendjét a vendégek a belépési jog megvásárlásával egyidejűleg (pl. jegy, bérlet, kupon) elfogadják és tudomásul veszik, ezért nem árt erről időben tájékozódni. Az egyik legfontosabb információ, hogy a vendégek személyes értéktárgyaiért (mobiltelefon, kulcstartó, karóra, ékszerek stb.) a fürdők csak abban az esetben vállalnak felelősséget, ha azok bizonyítottan az erre kialakított értékmegőrzőkben lettek elhelyezve. Ebből következik, hogy a folyosókon vagy fogasokon, öltözőkben hagyott értéktárgyak eltűnése esetén a fürdők nem vállalnak kártérítési felelősséget.
A látogatók kérdezzenek rá, hogy a megváltani kívánt belépőjegy vagy bérlet pontosan mit foglal magában. A kedvezményes jegyek megvétele esetén (diák, nyugdíjas) pedig arra figyeljenek, hogy a kedvezményre jogosító igazolványaikat ne felejtsék otthon! Tanulmányozzák át akár interneten, akár a belépőjegy mellékleteként kapott Fürdőhasználati feltételeket vagy Tájékoztatót!
Azokban a fürdőkben, ahol a vendégeknek ún. proxyórát kell venniük-melynek chipje a belépésre valamint a megvásárolt szolgáltatásokra vonatkozó információkat tartalmazza-ügyelniük kell arra, hogy azt ne hagyják el, mert akkor jelentős mértékű kártérítést kell fizetniük. Arra is figyeljenek, hogy ne lépjék át az óra által a fürdőben biztosított tartózkodási időtartamot!
Fürdőbe lépéskor célszerű tájékozódni arról is, hogy minden medence vagy egyéb- a belépő árában foglalt- wellness szolgáltatás működik-e. Például a gőzkamrák vagy a szaunák szolgáltatásait az adott napon vagy időszakban igénybe lehet-e venni. Ha később kiderül, hogy az adott napon a megváltott jegy ellenére ezen szolgáltatások nem működnek és erről a fürdő előzetesen nem tájékoztatta a fogyasztót, akkor jogosan kérhet kártérítést.
A vendégek jogosultak a fürdők szolgáltatásainak módjára, minőségére is észrevételt vagy kifogást tenni akár szóban, akár írásban. Panaszaikról– ha az nyomban nem kerül orvoslásra- minden esetben jegyzőkönyvet köteles a fürdő felvenni, az egyéb bejegyzéseket a Vásárlók Könyvébe írhatják be a vendégek, melyek általában a fürdő pénztárnál találhatók. A fürdő vezetőjének kötelessége a panaszokat és észrevételeket kivizsgálni illetőleg az alapján intézkedni.
Ha a fürdő területén baleset, sérülés vagy káreset történik, akkor minden esetben jegyzőkönyvet kötelesek felvenni. Ezen bejelentést a sérelmet szenvedett vendégnek kell haladéktalanul megtenni a későbbi bizonyítási nehézségek vagy félreértések elkerülése miatt.